Vážení zákazníci, všechny naše provozovny budou mít od 29.3.2024 do 1.4.2024 zavřeno z důvodu velikonočních svátků.

Nová ŠKODA KODIAQ je tu

Inovovaný model ŠKODA KODIAQ přináší řadu vylepšení oblíbeného SUV, kterého ŠKODA ve čtyřech závodech po celém světě (v Česku v Kvasinách a dále v Rusku, Indii a Číně) vyrobila přes 600 000 kusů. Novinka chce na tento úspěch navázat a dát zákazníkům možnost získat nejmodernější techniku, včetně nových motorů nebo inovovaných prvků výbavy a vylepšených asistenčních systémů.

„KODIAQ má pro značku ŠKODA obrovský význam. Tento model stál na počátku naší SUV ofenzívy a otevřel zcela nový, vysoce dynamický segment vozů SUV. Zákazníci a mezinárodní odborný tisk na modelu oceňují také typické přednosti vozů ŠKODA,“ popisuje důležitou roli modelu KODIAQ předseda představenstva ŠKODA AUTO Thomas Schäfer s tím, že zákazníci na voze oceňují tradiční hodnoty značky: emotivní design, skvělý poměr výkon/cena a bohatou nabídku vnitřního prostoru i výbavy vozu.

Výraznější a osobitější

Nový, ještě emotivnější design bude základním poznávacím znakem omlazeného SUV KODIAQ. Příď dostala vzpřímenější šestiúhelníkovou masku chladiče a novou, výše položenou kapotu. KODIAQ také díky dalším detailům získal off-roadovější vzhled, podepisují se na něm především nové nárazníky. Ty jsou po obou stranách orámovány prvky ve tvaru písmene L. Vyznačují se širším centrálním přívodem vzduchu a dekory v barvě hliníku.

Nové jsou také světlomety vpředu. Hlavní svítilny jsou užší a působí dynamicky, v kombinaci s mlhovými světly pak tvoří novou, „čtyřokou“ světelnou grafiku tohoto SUV. Čelní světlomety nově využívají standardně Full LED technologii a volitelně jsou k dispozici špičkové Matrix-LED světlomety.

Zadní nárazník dostal výrazný difuzor a jeho grafické provedení ladí s předním nárazníkem. Přepracovaný nárazník s výraznými hranami zároveň pomáhá opticky rozšiřovat karoserii auta a dodává jí dynamičtější vzhled. V tomto mu asistují i další prvky: zejména nový spojler na vrcholu pátých dveří a také přepracované světlomety, které mají full LED techniku a nově užší a ostřeji řezané tvary. Grafika ve stylu písmene C ovšem zůstává.

Ještě více pohodlí

Řada změn se samozřejmě odehrála i v interiéru modelu KODIAQ. „Znovu jsme vylepšili prostorný, komfortní interiér vozu KODIAQ. Nové kontrastní prošití a ambientní LED osvětlení s rozšířenými funkcemi dodávají interiéru nové optické akcenty. Celkový dojem umocňují decentní designové prvky. Poprvé se v modelu KODIAQ objevují také elektricky nastavitelná ergonomická sedadla, která nabízejí ventilaci a masážní funkci,” popisuje novinky Stefani.

Kromě nových dekorativních prvků mohou zákazníci volit například i nové materiály čalounění sedadel. Ve výbavovém stupni Style jsou volitelně k dispozici sedadla s čalouněním z recyklovaných materiálů. Každá z výbavových linií, tedy Ambition, Style, LAURIN&KLEMENT, SPORTLINE a RS pak má své charakteristické znaky. Výbava Ambition například nabízí prvky se vzhledem broušeného hliníku, Style má detaily s diamantovou strukturou a LAURIN&KLEMENT dostává například chromované prvky v madlech dveří.

Paleta moderních motorů

Model ŠKODA KODIAQ bude nově k dispozici s pěticí motorů, dvěma vznětovými a třemi zážehovými motory. Všechny patří do nové modelové řady Evo, která klade důraz na nízké emise. „Motory Evo modelu KODIAQ kombinují suverénní výkon, vysokou účinnost a nízké emise CO2 a NOx. Proces Twin Dosing, který se objevuje u naftových motorů, snižuje během úpravy výfukových plynů emise oxidů dusíku o přibližně 80 %. Benzinové motory pracují se vstřikovacími tlaky až 350 bar, které zajišťují nižší spotřebu paliva. KODIAQ RS poprvé nabízí benzinový motor, který díky vyššímu výkonu a nižší hmotnosti dále zvyšuje dynamiku sportovního vrcholného modelu značky ŠKODA,“ říká k paletě motorů Johannes Neft, člen představenstva ŠKODA AUTO zodpovědný za technický vývoj.

Vstupní motorizací pro KODIAQ je agregát 1.5 TSI s výkonem 110 kW a technologií vypínání válců a pohonem předních kol ve spojení s manuální převodovkou. Stejný výkon nabízí čtyřválec 2.0 TDI, který je standardně kombinován se sedmistupňovou automatickou převodovkou DSG. Volitelně pro 2,0 TDI je k dispozici pohon všech kol. Všechna zbývající provedení nového typu KODIAQ pak mají pohon všech kol s převodovku DSG standardně.

Zástupcem dieselů je v silnější části palety agregát 2.0 TDI o výkonu 147 kW. Benzínovou alternativou je motor 2.0 TSI se 140 kW. A vrcholem je verze RS s motorem 2.0 TSI vyladěným na 180 kW. Jeho výkon je tak o 4 kW vyšší než u předchůdce, k tomu je nový zážehový agregát o 60 kilogramů lehčí a dalších 5,2 kilogramu ušetří nová převodovka DSG.