Kodiaq

Kodiaq

Nová Škoda Kodiaq

Zcela nový Kodiaq je vybaven 13” infotainmentem, inovativními multifunkčními ovladači (Smart Dials) s manuálními ovládacími prvky a novou strukturou nabídky s designy interiéru. Pět pohonných jednotek, pokrývá výkonové spektrum od 110 kW (150 k) do 150 kW (204 k), a zahrnuje rovněž plug-in hybridní verzi, která je pro model Kodiaq k dispozici vůbec poprvé a má dojezd na elektřinu více než 100 km. Dva vrcholné motory se standardně pojí s pohonem všech kol. Svou premiéru mají také nejnovější generace Matrix-LED předních světlometů a adaptivního podvozku DCC. Škoda Auto zahájila velkou modelovou ofenzivu v tomto segmentu právě tímto úspěšným velkým SUV, které od roku 2016 získalo více než 40 mezinárodních ocenění. Do dnešního dne bylo vyrobeno 841 900 kusů modelu Kodiaq, který si své zákazníky našel v 60 zemích po celém světě.

Druhá generace nabízí nový design, větší udržitelnost a nové technologie

Při pohledu zvenčí zaujmou na první pohled vyspělé Matrix-LED přední světlomety. V interiéru pak odrážejí jasné zaměření značky Škoda na udržitelnost recyklované textilie a kůže vyčiněná velmi ekologickým způsobem. Kromě nové struktury nabídky se specifickými designy interiéru a pakety na přání se Kodiaq vyznačuje také novým konceptem interiéru. Obrazovka infotainmentu, která je nyní volně stojící, má velikost až 13”. Poprvé je na přání k dispozici head-up displej. Volič převodovky je nově umístěn na sloupku řízení pod volantem a středová konzole má díky tomu jednoduchý a čistý design. Novým prvkem ve voze Škoda jsou multifunkční ovladače (Smart Dials). Kombinují manuální ovládací prvky s digitálním displejem s aktivní oblastí s průměrem 32 mm a poskytují intuitivní, snadný a konfigurovatelný přístup k mnoha funkcím vozu a infotainmentu. Ještě větší komfort ve voze poskytuje také bezdrátové nabíjení chytrého telefonu s výkonem až 15 W – v modelu Kodiaq dokonce pro dva telefony – spolu s aktivním chlazením.

Premiéra plug-in hybridní verze s dojezdem na elektřinu přes 100 km

Nový Kodiaq je dostupný se dvěma naftovými a dvěma benzinovými motory o výkonech od 110 kW (150 k) do 150 kW (204 k). Novinkou v nabídce je vůbec první plug-in hybridní pohonná jednotka modelu Kodiaq, která nabízí maximální systémový výkon 150 kW (204 k) a dojezd na elektřinu více než 100 km. Další novinkou je použití mild-hybridní technologie u motoru 1,5 TSI o výkonu 110 kW (150 k). Motor 2,0 TSI s výkonem 150 kW (204 k) a vrcholný naftový motor 2,0 TDI s výkonem 142 kW (193 k) jsou standardně vybaveny pohonem všech kol. Všechny pohonné jednotky nového modelu Kodiaq se standardně pojí s automatickou převodovkou DSG.

Parkování na dálku ovládané mimo vůz

Nové automatické parkování dokáže automaticky zaparkovat Kodiaq na parkovacích místech s kolmým a paralelním stáním. Nyní kromě řízení ovládá také rychlost vozidla a automaticky zastaví, pokud systém zjistí překážku. V zadní části vozu se o to stará nový systém automatického nouzového brzdění s detekcí chodce vzadu, který bude pro model Kodiaqdostupný v blízké budoucnosti. Zatímco předchozí systém asistent pro manévrování se při analýze okolí vozidla spoléhal výhradně na senzory v zadní části vozidla, nový systém přidává obraz ze zadní parkovací kamery, která je nyní propojena i s funkcí asistenta pro manévrování s přívěsem pro ještě lepší detekci chodců a dětí. Nové funkce uložený parkovací manévr a uložený parkovací manévr ovládaný na dálku nabízejí větší komfort při parkování. Uložený parkovací manévr umožňuje řidiči zaznamenat příjezd až k pěti oblíbeným parkovacím místům na vzdálenost 50 metrů. Pokud vozidlo rozpozná jedno z těchto parkovacích míst, je schopno automaticky provést parkovací manévr z paměti. Řidič může tento manévr spustit ve voze pomocí nabídky infotainmentu nebo i zvenčí prostřednictvím aplikace. Pomocí uloženého parkovacího manévru ovládaného na dálku, který je pro parkování řízené aplikací nezbytný, lze vozidlo nasměrovat na parkovací místa, která nejsou uložena v systému, také ze vzdálenosti až 5 metrů, přičemž řidič může tento proces ovládat prostřednictvím chytrého telefonu. Tato funkce bude dostupná v blízké budoucnosti. Všichni parkovací asistenti jsou součástí paketu asistovaná jízda 2.5 spolu s panoramatickým kamerovým systémem, který nyní nabízí lepší rozlišení obrazu a snadnější použití.

Vylepšený asistent změny jízdního pruhu a vylepšená asistovaná jízda

S nejnovější verzí asistenta změny jízdního pruhu se dosah detekce vozidel přijíždějících zezadu zvyšuje ze 70 na 90 metrů, což zvyšuje bezpečnost například na dálnicích. Umožňují to výkonnější radarové senzory umístěné v rozích nárazníků. Systém Front Assist je nyní vybaven také prediktivní ochranou cyklistů. Vylepšená asistovaná jízda nabízí ve virtuálním kokpitu a head-up displeji lepší vizualizaci ostatních vozů v blízkosti. V rámci paketu asistovaná jízda zahrnuje adaptivní vedení v jízdním pruhu a prediktivní tempomat. Ten ve spolupráci s navigací předvídá zatáčky, křižovatky a kruhové objezdy. Maximální povolenou rychlost v daném okamžiku získáte od inteligentního asistenta pro hlídání rychlosti, který využívá nejnovější verzi rozpoznávání dopravních značek a bez použití brzd včas přizpůsobuje rychlost nadcházejícím omezením. Asistent při jízdě v koloně kombinuje funkce adaptivního tempomatu a adaptivního vedení v jízdním pruhu. Umožňuje automatické rozjíždění, brzdění a řízení v dopravní zácpě při rychlosti až 60 km/h tím, že sleduje pohyb okolních vozidel. Proaktivní ochrana cestujících automaticky přivírá otevřená okna a v případě potřeby i panoramatickou střechu. Aktivuje také výstražná světla a utáhne přední bezpečnostní pásy, jakmile senzory zaznamenají nouzové nebo panické brzdění nebo hrozící kolizi zepředu, z boku nebo zezadu. Nouzový asistent snižuje riziko nehody v případě, že řidič již není schopen ovládat vozidlo, například z důvodu zdravotní indispozice. Pokud taková situace nastane, systém převezme řízení v jízdním pruhu, zapne výstražná světla a jemným přibržďováním vůz zastaví. Poté systém nejnovější generace automaticky odemkne dveře, zapne vnitřní osvětlení a několik sekund po zastavení vozidla kontaktuje prostřednictvím eCall asistenci.

Cestující chrání až devět airbagů

Kodiaq druhé generace je vybaven až devíti airbagy. Součástí standardní výbavy je airbag řidiče a spolujezdce, boční airbagy vpředu, hlavové airbagy a centrální airbag mezi řidičem a spolujezdcem. Boční airbagy pro druhou řadu sedadel jsou k dispozici na přání.